شیعه کرمانشاه

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه

شیعه کرمانشاه

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه

این سایت قصد دارد با نشر اخبار مقاله مذهب حقه شیعه قدمی خدمتی هر چند کوچک به دوستداران مولا علی انجام داده و با جمع آوری اخبار وهابیون و دشمنان اهداف شوم آنها را
شناسایی و با کمک شما دوستان عزیز چهره این فریب خوردگان را به نسل جوان و نوجوانان
شیعه بشناساند و تبلیغات کثیف این خوارج را خنثی نماید. انشالله

کلمات کلیدی
پیوندهای روزانه

۳۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

جدید ترین اقدام آل سعود علیه شیعیان


در واقع آل سعود با این اقدام تلاش می کند با ایجاد موانع و مشکلات بر سر راه تحصیل دانش آموزان شیعه، آنان را از ادامه تحصیل باز دارد.

به گزارش سایت خبری کرمانشاه:اخبار رسیده از شهر "العوامیه" در منطقه شیعه نشین شرق عربستان حاکی از آن است که نیروهای آل سعود بدون هیچ دلیلی اقدام به پلمپ کردن یکی از مدارس راهنمایی این منطقه کرده اند.

اهالی منطقه می گویند: آل سعود بعد از پلمپ کردن این مدرسه، اعلام کرده که دانش آموزان اگر می خواهند ادامه تحصیل دهند باید به مدارسی که در منطقه "صفوی" قرار دارد، بروند.

در واقع آل سعود با این اقدام تلاش می کند با ایجاد موانع و مشکلات بر سر راه تحصیل دانش آموزان شیعه، آنان را از ادامه تحصیل باز دارد.

اهالی العوامیه، طی چند روز اخیر اعتراض شدید خود نسبت به این اقدام را در فضای مجازی و صفحات سایت های اجتماعی اعلام کرده اند و می گویند: چه لزومی داشت این مدرسه پلمپ شود؟! در حالی که هیچ مشکلی در آن وجود

نداشت. اگر هم به هر دلیلی پلمپ شد، چرا در نزدیکی آن مدرسه دیگر برای تحصیل این دانش آموزان آماده نشده است؟!

در همین حال گفته می شود بیش از 440 دانش آموز شیعی در اعتراض به پلمپ کردن مدرسه و انتقال محل تحصیلشان، از ادامه حضور در مدرسه سر باز زدند و در مقابل مدرسه سابق خود تجمع کردند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۲ ، ۰۳:۵۵
شیعه کرمانشاه

اعتراض یک زن به اعدام سه شیعه علوی

در پی اعتراض این زن، تعدادی از جنگجویان به او حمله کرده با پشت تفنگ او را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند به گونه ای که از هوش رفت.
به گزارش سایت خبری کرمانشاه: اخبار رسیده از دمشق پایتخت سوریه حاکی از آن است که تروریست های جنگجو، سه شهروند علوی شیعه که بی گناه بوده اند را بدون هیچ دلیل در ملأعام اعدام کردند.

تروریست ها که از اعضای گروهک تازه تأسیس شده "دولت عراق و شام" بودند، قبل از اعدام این سه شیعه بی گناه، فریاد می زدند: این افراد "کافر" و "مزدور" و "خارجی" هستند.

گفته می شود در همین هنگام زنی که به نظر می رسد از نزدیکان افراد اعدام شده بود، از میان جمعیت فریاد زد: شما خودتان "کافر" و "مزدور" و "خارجی" هستید، ما همگی اهل سوریه هستیم.

در پی اعتراض این زن، تعدادی از جنگجویان به او حمله کرده با پشت تفنگ او را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند به گونه ای که از هوش رفت.

شایان ذکر است، این اقدام تروریستی در میدان "النعیم" در شهر "رقه" که از مخفیگاه های جنگجویان تروریست به شمار می رود و هنوز به طور کامل توسط ارتش سوریه پاکسازی نشده، رخ داد.

ناگفته نماند در هنگام اعدام این سه شیعه، صدها تن از اهالی منطقه در محل حضور داشتند. بسیاری از آنان نسبت به این رفتار ناراحت و خشمگین بودند اما از ترس جانشان سکوت اختیار کرده بودند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۲ ، ۰۲:۵۷
شیعه کرمانشاه

افتتاح درمانگاه دندانپزشکی ویژه ایتام کربلا

این درمانگاه دندانپزشکی از نظر موقعیت جغرافیایی، در شهرک زائرین که "مدینة الزائرین" نامیده می شود و در مسیر نجف – کربلا قرار دارد، ساخته شده است.
به گزارش سایت خبری کرمانشاه: اخبار رسیده از شهر کربلای معلی حاکی از آن است که پژوره ساخت درمانگاه دندانپزشکی ویژه ایتام در این شهر به پایان رسید و طی مراسمی رسمی افتتاح شد.

گفته می شود این درمانگاه دندانپزشکی یکی دیگر از پروژه های عمرانی است که آستان مقدس حضرت أبوالفضل العباس علیه السلام هزینه آن را تقبل کرده است.

قابل ذکر است، این درمانگاه دندانپزشکی از نظر موقعیت جغرافیایی، در شهرک زائرین که "مدینة الزائرین" نامیده می شود و در مسیر نجف – کربلا قرار دارد، ساخته شده است.

شایان ذکر است، بیشتر تجهیزات این درمانگاه از کشور ایتالیا وارد شده و با بهره گیری از کادر پزشکی مجرب، روزانه به مدت هفت ساعت و به صورت رایگان به ایتام و خانواده های بی سرپرست خدمت رسانی می کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۲ ، ۰۲:۳۰
شیعه کرمانشاه

فرمانده مدافعان حرم حضرت زینب به شهادت رسید

وی در طول این مدت توانست در عملیات های مختلفی علیه تروریست ها شرکت کند و
بسیاری از آنان که قصد تخریب و حمله به حرم مطهر را داشتند، به هلاکت برساند.

به گزارش سایت خبری کرمانشاه:

اخبار رسیده از دمشق پایتخت سوریه حاکی از آن است که در درگیری های ظهر امروز مبارزان و دلیرمردان مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها، یکی دیگر از فرماندهان دفاع از این حرم مقدس، به شهادت رسید.

اخبار دریافتی ما حاکی از آن است که "أبو هاجر" فرمانده گردان "ذوالفقار"، از گردان های مدافع آستان مقدس حضرت زینب کبری سلام الله علیها ظهر امروز به شهادت رسید.

گفتنی است "أبو هاجر" از شیعیان عراقی تباری بود که از حدود یک سال پیش برای دفاع از حرم مطهر عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام الله علیها از عراق راهی سوریه شد.

وی در طول این مدت توانست در عملیات های مختلفی علیه تروریست ها شرکت کند و بسیاری از آنان که قصد تخریب و حمله به حرم مطهر را داشتند، به هلاکت برساند.

"أبو هاجر" از ساعات اولیه صبح امروز در درگیری که اطراف حرم حضرت زینب میان مدافعان حرم با تروریست ها رخ داد، شرکت کرد اما بعد از چند ساعت مبارزه دلیرانه، به شهادت رسید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۲ ، ۰۲:۱۶
شیعه کرمانشاه

شهادت جوان فلسطینی در سالگرد فاجعه صبرا و شاتیلا

نظامیان رژیم صهیونیستی
 
نظامیان رژیم صهیونیستی در سی و یکمین سالگرد فاجعه صبرا و شاتیلا به اردوگاه جنین
در کرانه باختری یورش برده و یک جوان 20 ساله فلسطینی را به شهادت رساندند.

به گزارش سایت خبری کرمانشاه: "اسلام الطوباسی" که عضو جنبش جهاد اسلامی بود امروز (سه شنبه) به ضرب گلوله نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی مجروح شد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابعی تأکید کرد، وضعیت این جوان فلسطینی پس از جراحت بحرانی نبود ولی پس از مدتی خبر شهادت این جوان اعلام شد.

این منابع افزودند : مسئولان صهیونیست جسد الطوباسی را به خانواده اش تحویل نمی دهند و این در حالی است که اردوگاه جنین همچنان متشنج است .

تعداد زیادی از نیروهای رژیم صهیونیستی بامداد امروز به اردوگاه جنین حمله کردند و ورودی های آن را بستند و شروع به شلیک تیر جنگی و پلاستیکی و گلوله های حاوی گاز اشک آور کردند . 

الطوباسی عضو گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی بود و برادرش از اسرای فلسطینی است که به زندان ابد محکوم شده است.  

نیروهای ارتش اسرائیل همچنین یک جوان 21 ساله به نام محمد بسام را به شدت مورد ضرب و جرح قرار داده و او را به مکان نامعلومی منتقل کردند؛ صهیونیستها یک جوان دیگر را نیز در مرکز اردوگاه بازداشت کردند. 

این منابع افزودند : وضعیت جسمی بیست فلسطینی به علت استنشاق گازاشک آور نامناسب است و چهار فلسطینی از جمله نوجوانی 15 ساله نیز به ضرب گلوله پلاستیکی نیروهای صهیونیست مجروح شدند.

امروز سی و یکمین سالگرد جنایت رژیم صهیونیستی در صبرا و شاتیلا است.

نظامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی در هفدهم سپتامبر 1982 به اردوگاه های صبرا و شاتیلا یورش برده و در کمال خونسردی 5 هزار فلسطینی از جمله شمار بسیاری زن و کودک را به شهادت رساندند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۱۹
شیعه کرمانشاه

فشار عربستان بر مسیحیان: نفس نکشید!

شهر تاریخی و مسیحی نشین معلولا در شمال شرق دمشق


عربستان تلاش می کند تا از هر گونه انتشار نگرانی های مسیحیان جهان درباره حفظ جان اقلیت مسیحی سوریه جلوگیری نماید.

به گزارش سایت خبری کرمانشاه:"علی عواض العسیری" سفیر عربستان در بیروت از نفوذ خود برای به شکست کشاندن دعوت کاردینال "بشاره الراعی" رهبر مارونی های لبنان از سفرای کشورهای عربی در آن کشور در روز 27 آگوست گذشته بهره گرفت.

هدف از این نشست ترغیب کشورهای عربی به پایان دادن به حمایت از تکفیری هایی بود که تحت عنوان "بهار عربی" وجود مسیحی ها در لبنان، سوریه و کل شرق را تهدید می کنند.

العسیری علاوه بر تحریم حضور در این نشست، سفرای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را نیز به عدم شرکت در این نشست تحت فشار گذاشت. شیوه عدم حضور "عبدالعال القناعی" سفیر کویت در این نشست از فشار شدید دولت عربستان بر این کشورها پرده برداشت. به طوری که

القناعی تا آخرین لحظات از حضور خود در این نشست خبر داده بود. اما تنها اندکی قبل از آغاز این نشست، اعلام کرد به دلیل مسائل امنیتی قادر به مشارکت در این نشست نیست.

عربستان با این اقدام نشان داد که مخالف انتشار اعتراضات مسیحیان درباره اقدامات تکفیری ها و گروه های افراطی است و هیچ صدایی جز صدای جنگ در سوریه را برنمی تابد و در این زمینه از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

به نظر می رسد تلاش های عربستان برای جلوگیری از بلند شدن صدای اعتراضات و نگرانی های مسیحیان به نتیجه مطلوب رسیده است. به طوری که روزنامه الاخبار لبنان، براساس اطلاعات به دست آمده، می نویسد که مسیحیان لبنان درصدد بودند تا در حمایت از مسیحیان شهر "معلولا" در

سوریه که توسط تروریست ها محاصره شده است، فعالیت هایی را برگزار کنند. اما به برگزار کنندگان این فعالیت ها سفارش شد تا اقدامات خود را لغو کنند تا مبادا با این اقدام، خشم دولت عربستان را برانگیزند. به ویژه اینکه عربستان در محافل منطقه ای و بین المللی اتهاماتی را مبنی بر حمایت

رهبران مارونی های لبنان از نظام سوریه و زیر پا گذاشتن سیاست بی طرفی دولت آن کشور مطرح و ترویج می کند.

عربستان علاوه بر این اقدام، در مکزیک نیز اقدام مشابهی انجام داد. به طوری که "انتونیوس شدراوی" سراسقف مسیحیان ارتدکس مکزیک و مناطق تابعه آن روز نهم ماه جاری میلادی در "رفرما" بزرگترین و پرتیراژترین روزنامه آن کشور یادداشتی را خطاب به مسیحیان جهان و حامیان گروه های تکفیری

در کاخ سفید، الیزه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس منتشر و در آن درباره توطئه برای پاکسازی نژادی مسیحیان خاورمیانه به بهانه حمایت از بهار عربی، اظهار نگرانی کرد.

اما "حسین العسیری" سفیر عربستان در مکزیک به شدت با این فراخوان شدراوی مقابله کرد. او پس از انتشار این فراخوان، وی تلاش های رسانه ای و دیپلماتیک فراوانی را انجام داد و شدراوی و این روزنامه مشهور را به شدت تحت فشار گذاشت. به طوری که تنها یک روز پس از انتشار این فراخوان وی

به دیدار سفرای سایر کشورهای اسلامی در مکزیکوسیتی رفت و از آنها خواست با برگزاری نشستی علیه فراخوان "شدراوی" و شبکه ای که وی را برای گفتگو در این باره دعوت کرده بود، موضع بگیرند.

سفیر عربستان همچنین "کارلوس مارین" روزنامه نگار مکزیکی را که با "شدراوی" در این باره مصاحبه کرده بود، حامی اسرائیل و صهیونیسم معرفی کرد. در نشست سفرای کشورهای اسلامی، برخی بر این باور بودند که نباید این موضوع بیش از حد بزرگ شود و باید به طور حکیمانه آن را حل کرد. اما

العسیری تأکید داشت که نشست مذکور با صدور بیانیه ای, پیام شدراوی را محکوم نماید و از روزنامه و شبکه تلویزیونی دعوت کننده از وی درخواست شود تا زمینه را برای انتشار پاسخ به فراخوان و پیام وی فراهم نماید. همچنین وی درخواست کرد تا هیأتی به وزارت امورخارجه مکزیک گسیل شود تا

این موضوع مطرح و دولت مکزیک به آن اهمیت دهد. زیرا به باور وی این فراخوان "به زیان منافع کشورهای اسلامی و به ویژه عربستان است". اما العسیری نصیحت "هشام حمدان" سفیر لبنان در مکزیک را پذیرفت که هر گونه بزرگنمایی در باره این موضوع باعث افزایش دامنه رسانه ای و سیاسی آن در

مکزیک خواهد شد. از این رو العسیری از پیشنهاد مطرح کردن این موضوع به طور رسمی در وزارت امور خارجه مکزیک خودداری کرد تا به جای این اقدام، وزیر امور خارجه مکزیک را به مهمانی شام دعوت کرده و در آن از وی بخواهد تا فشارهایی را برای ساکت کردن شدراوی و رسانه هایی که مواضع وی

را منتشر می کنند اعمال نماید.

گفتنی است که عربستان به عنوان مهمترین حامی گروه های تروریستی تکفیری در سوریه، نقش مهمی در هدف قرار دادن اقلیت های مذهبی و دینی در این کشور دارد و عموم سران تروریستی فعال در سوریه عملاً دستورات خود را از ریاض دریافت می کنند. کارشناسان بر این باور هستند که آنچه

در معلولا گذشت، در حقیقت با اشاره عربستان برای فشار بر کشورهای غربی بوده است وگرنه این منطقه دور افتاده و قدیمی، هیچ ارتباطی با استراتژی نظامی در سوریه ندارد.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۴۸
شیعه کرمانشاه

"داعش"، گروهکی که با همه مردم سوریه می جنگد!

تروریست های گروهک "دولت اسلامی عراق و شام"

به دنبال علنی شدن اهداف و فعالیت های تروریستی گروهک "دولت اسلامی عراق و شام" سؤالات
فراوانی درباره ماهیت و پشت پرده اقدامات این جنایتکاران علیه همه ساکنان سوریه مطرح شده است

به گزارش سایت خبری کرمانشاه:

گروهک "دولت اسلامی عراق و شام" که از آن با نام اختصاری "داعش" یاد می شود و از گروهک هایی است که روش القاعده را در پیش گرفته است، علاوه بر فراخوان برای جنگ علیه نظام سوریه با هدف سرنگونی آن، اقدام به حمله به سایر گروه های مسلح مخالف دولت دمشق می نماید و این امر باعث نگرانی و جنجال فراوانی در اردوگاه مخالفان دولت سوریه شده است.
در ماه های اخیر و همزمان با افول ستاره جبهه النصره در آسمان سوریه، گروهک "دولت اسلامی عراق و شام" در این کشور بیش از پیش مطرح شد و این امر پس از آن اتفاق افتاد که رهبران این دو گروهک یعنی "ابوبکر بغدادی" و "ابومحمد جولانی" دچار اختلاف شدند و این امر باعث شد برخی از مخالفان این دو گروهک را به "مزدوری برای نظام سوریه و اجرای اهداف تعیین شده برای آنها" متهم کنند.
به گفته ناظران، گروهک های موسوم به جهادی، اختلاف میان بغدادی و جولانی باعث تشکیل گروه های جهادی دیگری شد که به طور مستقلی فعالیت می کردند. این در حالی است که شماری از مسلحین به صفوف جبهه النصره پیوسته بوده و گروه دیگری نیز به دولت اسلامی عراق ملحق شده بودند. در این میان بخش هایی از افراد مسلح نیز با هدف بی طرف ماندن در این نزاع، اقدام به تشکیل گروههای مستقلی کردند.
اقدامات "دولت اسلامی عراق و شام" باعث به وجود آمدن علامت سؤال های فراوانی شده است.
به گزارش خبرگزاری لبنانی آسیا، منابع مخالف دولت سوریه اعلام کرده اند که ما به نتیجه نسبتا قطعی رسیده ایم که "داعش" به اندازه ای که به تسلط بر مناطق جغرافیایی مشخص اهمیت می دهد به نتیجه رسیدن قیام مسلحانه یا سقوط نظام برای آن اهمیت ندارد.
به گفته این منابع، "داعش" علیه شماری از گروه های شبه نظامی مخالف در سوریه اعلام جنگ کرده است و این امر باعث شده تا این گروه در مظان اتهام قرار گیرد و عده ای آن را به هم پیمانی با نظام سوریه متهم کنند. زیرا همواره این سؤال مطرح می شود که جنایات این گروه در "الرقه"، "ریف حلب" و "ریف ادلب" به نفع کیست؟
این منبع می افزاید: اما جنگ هایی این گروهک با نظام باعث شده است که قبل از نسبت دادن هر گونه اتهامی، درباره آن تردیدهایی مطرح شود. زیرا داعش به طور گسترده ای در کنترل مخالفان بر فرودگاه منغ، مشارکت داشته است. به ویژه اینکه مخالفان، کم کم امید خودشان را به کنترل بر آن از دست می دادند. این گروهک همچنین در آغاز عملیات شکست خورده "نوادگان ام المؤمنین عایشه" در منطقه ساحل نیز نقش بسزایی داشت.
در مقابل جنگ هایی که "داعش" علیه نظام سوریه انجام داده است، اقدام به انجام برخی نبردهای خونین علیه گروه های مخالف دولت نیز نموده است و منابع مخالف دولت، اقدامات این گروهک علیه گردان های نظامی شان در روستاها و شهرهای حومه ادلب، کشتن ابوبصیر کمال حمامی عضو فرماندهی نظامی مخالفان و انفجار مقر گردانهای "احفاد الرسول" در الرقه را محکوم می کنند. "داعش" در این عملیات ها، تلاش کرد بیشتر عناصر "احفاد الرسول" را تصفیه نماید. همچنین این گروهک در منطقه گذرگاه باب الهوی اقدام به دستگیری فعالانی کرد که از ابتدای بحران سوریه اقدام به شورش مسلحانه علیه دولت سوریه کرده بودند. علاوه بر این، داعش شماری از فرماندهان گردان "احرار سوریا" را به خاطر درخواست آنها برای پس دادن یک خودروی مسروقه ربود!
منابع مخالف همچنین افشا کردند که خطرناکترین اقدامات داعش در هنگام جنگ با نیروهای نظام در یکی از شهرک ها اتفاق افتاد. به طوری که مسئولان این گروهک به فرماندهان "لواء اسلام" که یکی از بارزترین گروه های مسلح فعال در سوریه بود و در مناطق مختلف به ویژه ریف دمشق انتشار داشت، حمله کردند. افراد این گروهک به همتایان خود در "لواء اسلام" اعلام کردند که جنگ با آنها آغاز شده است و آنها تصمیم به حرکت به سوی مناطق "الغوطه" به عنوان خاستگاه این گردان، را اتخاذ کرده اند.
منابع مخالف دولت سوریه بر این باورند که گروهک "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" با توجه به سرسپردگی اش به سازمان تروریستی بین المللی القاعده، به خوبی می داند که ادامه وجود آن، فقط در افزایش ناآرامی، هرج و مرج، اقدامات بی نظم و عدم حاکمیت قوانین ممکن خواهد بود. در نتیجه این گروهک با همه مردم سوریه، فازغ از گرایشات سیاسی، قومی یا مذهبی شان اعم از طرفداران نظام یا مخالفان می جنگد و این نبردی است که به زودی پایان نخواهد شد.
 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۳۶
شیعه کرمانشاه

 انفجارهای مهیب پایتخت عراق را لرزاند

انفجار چندین بمب در بغداد همزمان با آغاز علملیات تعقیب تروریستها

خبرنگار شبکه العالم از کشته و یا مجروح شدن ده ها نفر در انفجار چندین خودروی بمبگذاری شده در پایتخت عراق خبر داد.

به گزارش سایت خبری کرمانشاهبه نقل از العالم:انفجار چند خودروی بمبگذاری شده در بغداد ده ها کشته و یا مجروح بر جا گذاشت.

منابع عراقی تأکید کردند دست کم 7 خودروی بمبگذاری شده در پایتخت عراق منفجر شده است.

انفجارهای تروریستی در بغداد، در میدان النصر (مرکز)، منطقه الحسینیه (شمال شرقی)، الزعفرانیه (جنوب)، شهرکهای العامل و الاعلام (غرب)، البتاویین (مرکز) و شهر صدر (شرق)، روی داده است.

در منطقه "المدائن" در جنوب بغداد نیز 3 نفر بر اثر انفجار بمب در خیابان اصلی این منطقه مجروح شدند.

این حملات تروریستی در پایتخت عراق، همزمان با آغاز عملیات نیروهای امنیتی و ارتش برای تعقیب عناصر مسلح در مناطق مختلف بغداد صورت گرفته است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۳۱
شیعه کرمانشاه
لحظه به لحظه با کاروان حرم رضوی

از غرب تا شرق کرمانشاه در سایه‌سار خورشید + تصاویر

کاروان خدام حرم مطهر امام رضا(ع) در قالب یک تیم 8 نفره عصر یک‌شنبه گذشته وارد کرمانشاه

 شده‌اند و پرچم گنبد مطهر هشتمین پیشوای مسلمانان جهان را با خود حمل می‌کنند.

به گزارش سایت خبری کرمانشاه:

کاروان خدام حرم مطهر امام رضا (ع) در قالب یک تیم 8 نفره عصر یک‌شنبه گذشته وارد کرمانشاه شدند در حالیکه پرچم گنبد مطهر هشتمین پیشوای مسلمانان جهان را با خود حمل می‌کردند.

کرمانشاهیان این کاروان را از چهارراه ابوذر تا مسجد نورالحسین شهر کرمانشاه با اشک‌ها و دستان حاجت‌مند خود مورد استقبال قرار دادند و بوی عطر امام ثامن را در شهر خود استشمام می‌کردند.

کودک و جوان، میان‌سال و سال‌خورده؛ همه و همه به استقبال پرچم سبز گنبد مطهر علی‌بن موسی‌الرضا (ع) آمده بودند و حس ناب زیارت حرم آقا را با لمس کردن این پرچم دریافت می‌کردند.

خدام حرم امام رضا (ع) روز گذشته به شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه سفر کردند و برنامه‌های مختلفی در این سفرها اجرا شد.

حضور در حوزه علمیه خواهران و برادران، بیمارستان امام رضا (ع) و عیادت از بیماران، مسجدحاج شهبازخان، زندان مرکزی کرمانشاه و دیدار با خانواده معظم شهدا نیز از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که روز گذشته توسط تعدادی از خدام حرم امام رضا (ع) انجام پذیرفت.

همایش باشکوهی با عنوان در سایه‌سار خورشید شب گذشته در صحن مسجد جامع شهر کرمانشاه با حضور اقشار مختلف مردم کرمانشاه برگزار شد.

کرمانشاه چند روز است میزبان قدم‌های خدام رضوی است و حضور این کاروان موجب دل‌گرمی و پررنگ ‌شدن دهه کرامت در این استان متدین شده است و بسیاری از مردم خواهان حضور این خدام بوده‌اند.

مقرر شده پرچم گنبد امام رضا(ع) امروز هم‌زمان با سالروز میلاد پیشوای هشتم شیعیان در دو میدان در شهرستان‌های شهید پرور هرسین و اسلام‌آبادغرب به اهتزاز درآید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۰۹
شیعه کرمانشاه

دروازه کربلا مهمان پرچم رضوی می‌شود/ تغییر در برنامه‌های بازدید خادمین امام رضا(ع)


مسئول ستاد زیر سایه خورشید در استان کرمانشاه از حضور خادمین و پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) در روز یکشنبه

خبرداد و گفت: با توجه به تاخیر حضور این عزیزان در برخی از برنامه های حضور خادمین نیز تغییراتی ایجاد شد.

 به گزارش سایت خبری کرمانشاه:از سری برنامه‌های دهه کرامت در استان کرمانشاه عصر روز گذشته قرار بر حضور خادمین حرم مطهر به همراه پرچم حرم امام رضا(ع) در استان کرمانشاه بود

که به دلیل تاخیر در پروازها این قرار لغو و به امروز موکول شد.

در این خصوص حجت قاسمی به خبرنگار مهر گفت: ازسری برنامه‌های دهه کرامت در استان کرمانشاه پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) به مدت سه روز میهمان کرمانشاهیان خواهد بود.

وی افزود: خادمین حرم مطهر رضوی به همراه این پرچم راس ساعت 17 روز یکشنبه به فرودگاه کرمانشاه وارد و مورد استقبال مردم کرمانشاه قرار می گیرد.

وی افزود: مراسم استقبالی نیز در چهار راه ابوذر شهر کرمانشاه تا کانون نورالحسین(ع) ترتیب داده شده و مردم کرمانشاه می‌توانند در این مکان حضور و پرچم متبرک حرم مطهر را زیارت کند.

قاسمی ادامه داد: سپس در ادامه این پرچم توسط خادمین به شهرستان قصرشیرین برده شده و مراسمی در این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد زیر سایه خورشید در استان کرمانشاه گفت: هم چنین این پرچم و خادمین صبح روز دوشنبه 25 شهریور به شهرستان‌های گیلانغرب و اسلام غرب رفته و عصر روز دو شنبه به کرمانشاه بازگشته و در مراسمی که راس ساعت 9

در مسجد جامع کرمانشاه برگزار می شود از پرچم مذکور رونمایی خواهد شد.

قاسمی افزود: در پایان این سفر خادمین حرم مطهر در روز دوشنبه  26 شهریور در شهرستان های هرسین، بیستون و سنقر حضور داشته و پرچم حرم مطهر را برای زیارت مردم به این شهرستان‌ها انتقال می دهند.

وی در پایان از عیادت خادمین حرم مطهر از بیماران و هم چنین دیدار آنان با خانواده های شهدا و ایثارگران در استان و برخی از مددجویان و خانواده های زندانیان خبرداد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۰۸
شیعه کرمانشاه