شیعه کرمانشاه

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه

شیعه کرمانشاه

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه

این سایت قصد دارد با نشر اخبار مقاله مذهب حقه شیعه قدمی خدمتی هر چند کوچک به دوستداران مولا علی انجام داده و با جمع آوری اخبار وهابیون و دشمنان اهداف شوم آنها را
شناسایی و با کمک شما دوستان عزیز چهره این فریب خوردگان را به نسل جوان و نوجوانان
شیعه بشناساند و تبلیغات کثیف این خوارج را خنثی نماید. انشالله

کلمات کلیدی
پیوندهای روزانه

۱۳ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

کتک زدن یک جانباز توسط فرماندار صحنه

فرماندار صحنه که ید طولایی در کتک کاری دارد و یکبار هم به گوش مامور پلیس راه سیلی زده بود طبق شنیده ها این بار یک جانباز عزیز را که چشم و چراغ این ملت هستند را به باد کتک گرفته است که واقعا جای تاسف عمیقی دارد انشالله که همچین اتفاقی شایعه باشد ولی اگر یک در صد هم واقعیت داشته باشد باید فاتحه این مملکت را خواند که یک فرماندار بی محابا به همه بتازد و کسی جلودارش نباشد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۳ ، ۱۶:۳۱
شیعه کرمانشاه

اتباع کشورهای اسلامی در مقابل سفارت عربستان در برلین تجمع کردند

در ادامه واکنش ها به صدور حکم اعدام شیخ نمر النمر اتباع کشورهای عربی و اسلامی مقیم آلمان در مقابل سفارت عربستان سعودی در برلین تجمع کردند.

کرمانشاه نیوز:به نقل از پایگاه خبری "مرآة البحرین" اتباع کشورهای عربی و اسلامی آلمان با تجمع در مقابل سفارت عربستان در برلین، آزادی فوری شیخ نمر النمر عالم برجسته شیعه عربستانی را خواستار شدند.
روز گذشته شمار زیادی از اتباع کشورهای عربی و اسلامی مقیم آلمان با برگزاری تجمعی اعتراض آمیز در مقابل سفارت عربستان، عکس شیخ نمر را در دست گرفته و با سر دادن شعارهایی  بر ضد رژیم آل سعود، آزادی فوری این روحانی برجسته شیعی را خواستار شدند.
 
بر اساس این گزارش، این معترضان نسبت به پیامدهای اجرای حکم اعدام شیخ نمر هشدار دادند.
 
دادگاه جنایی  عربستان چهارشنبه حکم اعدام تعزیری شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعه عربستان صادر کرد.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۳ ، ۱۳:۴۹
شیعه کرمانشاه

نگرانی خبرگزاری ایرنا از کمبود امکانات زیارتگاه اهل سنت

پس از درج خبر پخش شیرینی و مولودی خانی در شب شهادت حیدر کرار امام اول شیعیان در خبرگزاری ایرنا با خود گفتیم احتمالا این یک خطای سهوی است اما خبر روزه گرفتن اهل سنت در روز عاشورا را هم به پای بی خبری عزازان گذاشتیم اما.....

شیعه کرمانشاه:نمی دانیم که این سیاست عجیب خبرگزاری اول کشور ، تنها کشوری که مذهب رسمی آن مذهب به حق و راستین شیعه می باشد برچه اساسی همیشه حساسیت بیشتری نسبت به زیارتگاه ها و مراسمات اهل سنت دارد همچنان که قبلا گزارش مستندی را تهیه نمودیم که یکی از آنها خبر مولودی خوانی و پخش شیرینی در شب شهادت بزرگمرد جهان اسلام حضرت علی (ع) بود و اینک دلسوزی و نگرانی این خبرگزاری بزرگ و وزین کشور برای کمبود امکانات و رسیدگی به زیارتگاه اهل سنت کرمانشاه یا همان حضرت ویس باعث تعجب شیعیان کرمانشاه گردیده است.حالا جالب اینجاست که تبلیغات گسترده وهابیت که حساب آنها از عزیزان اهل سنت جداست مردم ما را به دلیل زیارت بارگاه امامان معصوم خود ،مشرک می نامند .جالب است که زیارت فرزندان پیامبر شرک است ولی زیارت صحابه و تابعین فضیلت.به هرحال امیدواریم که این موضوع سهوی باشد.؟؟؟؟؟؟؟

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۳ ، ۲۳:۳۶
شیعه کرمانشاه

تصویر زیارت قبر "جرج واشنگتن" توسط شاهزادگان آل سعود

اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا زیارت قبر رئیس جمهور سابق آمریکا حلال است و شرک به شمار نمی رود اما زیارت قبور ائمه اهل بیت علیهم السلام و معصومین حرام و شرک است؟!

«جرج واشنگتن» از روؤسای جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا بوده است.

در این تصویر، تعدادی از شاهزادگان آل سعود که به ایالات متحده آمریکا سفر کرده بودند، بر سر قبر وی حاضر شده و قبر او را زیارت کردند.

اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا زیارت قبر رئیس جمهور سابق آمریکا حلال است و شرک به شمار نمی رود اما زیارت قبور ائمه اهل بیت علیهم السلام و معصومین حرام و شرک است؟!

لازم به ذکر است بر اساس تفکر و اعتقاد فرقه ضاله وهابیت که فرقه مورد تأیید آل سعود است، زیارت اهل قبور حرام و شرک است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۳ ، ۱۷:۴۴
شیعه کرمانشاه

عکس/ حاج قاسم سلیمانی و جلال الدین الصغیر در هواپیما

حاج قاسم سلیمانی و جلال الدین الصغیر امام جمعه مسجد براثا در بغداد و یکی از رهبران مجلس اعلا در هواپیما
عکس/ حاج قاسم سلیمانی و جلال الدین الصغیر در هواپیما
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۳ ، ۱۷:۴۲
شیعه کرمانشاه
یک نشریه معتبر آمریکایی در گزارشی عنوان کرد که [سردار] قاسم سلیمانی سال‌ها به طور مخفیانه و از پشت پرده نقش یک عروسک‌گردان را ایفا کرده اما چه شده که ناگهان از پشت پرده بیرون آمده است؟
چرا سردا سلیمانی از پشت پرده بیرون آمده است؟
کرمانشاه نیوز:فارن پالیسی در گزارشی ویژه به نقش سرلشگر سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در مبارزه علیه داعش پرداخت و نوشت: [سردار] قاسم سلیمانی دهه‌هاست که به دور از انظار عمومی و به صورت بی‌سروصدا پول و سلاح در اختیار متحدان و عوامل نیابتی ایران در منطقه خاورمیانه قرار می‌دهد. اما اکنون از پشت پرده بیرون آمده و به نماد مبارزه بی‌امان ایران با دولت اسلامی (داعش) تبدیل شده است.

■ اشتراک‌گذاری گسترده تصاویر سردار سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی
در هفته‌های اخیر تصاویری از [سردار] سلیمانی به طور گسترده در توییتر و فیس‌بوک به اشتراک گذاشته‌شده یا توسط رسانه‌های دولتی ایران پخش گردیده‌اند. وی در این تصاویر بر روی قله کوهی در کنار بزرگان ایزدی که با افراط‌گرایی داعش مواجه گردیده‌اند یا در حال دست دادن با مبارزان پیشمرگه کرد در میادین نبرد در کردستان مشاهده می‌شود. این بدان معناست که فرمانده گریزپای سپاه قدس اکنون در میان افرادی که خواهان استقرار شمار معدودی از نیروهای زمینی ایران جهت مقابله با داعش هستند به نوعی شهرت پیدا کرده است. نیروی قدس شاخه‌ای از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که مسئولیت انجام عملیات‌های برون‌مرزی را بر عهده دارد. این در حالی است آمریکا سرسختانه با اعزام نیروهای زمینی خود به عراق امتناع کرده است.

■ راهبرد ایران و آمریکا در به تصویر کشیدن نقش خود در جنگ با داعش
ظهور [سردار] سلیمانی نمایانگر شیوه‌های متفاوتی است که واشیگتن و تهران در راستای به تصویر کشیدن نقش خود در مبارزه با داعش بکار می‌گیرند. آمریکا در پشت نقاب یک ائتلاف شکننده پنهان شده و مشارکت خود در حملات علیه داعش را بی‌اهمیت جلوه می‌دهد، اما دولت ایران یک رویکرد کاملاً متفاوت اتخاذ کرده است: تهران به اقدامات مستقل خود در عراق می‌بالد و تلاش می‌کند اینگونه استدلال کند که در واقع این ایران است، نه آمریکا، که باید به خاطر پیروزی‌های اخیر مورد قدردانی قرار گیرد.

■ کمک‌های ایران مانع از فروپاشی عراق شد
بنابر گزارش گاردین، بلافاصله پس از آنکه اولین تصاویر [سردار] سلیمانی منتشر گردیدند یدالله جوانی از مشاوران ارشد آیت‌الله خامنه‌ای در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران اظهار داشت «به لطف حضور و کمک‌های جمهوری اسلامی از سقوط بغداد ممانعت به عمل آمد.»
سردار امیرعلی حاجی‌زاده نیز در گفتگو با تلویزیون دولتی کشور اظهارات مشابهی در رابطه حفظ اربیل پایتخت کردستان عراق مطرح کرد. اربیل نزدیک بود ماه پیش به تصرف جنگجویان داعش درآید.

■ سردار سلیمانی با دهه‌ها تجربه آمریکا را در عراق به چالش کشیده است
از نظر مقامات آمریکایی، نقش رهبری [سردار] سلیمانی در مبارزه با داعش مانند یک شمشیر دو لبه است. مقامات نظامی و اطلاعاتی ارشد آمریکا [سردار] سلیمانی را یک دشمن بسیار باهوش می‌دانند که توانسته است شبکه‌ای از عوامل نیابتی را شکل داده و حفظ کند. این شبکه از حزب‌الله لبنان گرفته تا مجموعه‌ای از گروه‌های شبه‌نظامی در داخل عراق را شامل می‌شود. واشنگتن به دنبال یافتن متحدانی جهت مبارزه با داعش است، اما [سردار] سلیمانی با برخورداری از دهه‌ها تجربه در این زمینه دیگران را تشویق می‌کند تا به نیابت از ایران مبارزه کنند.

■ همکاری ایران و آمریکا در سوریه
در واقع، حمایت [سردار] سلیمانی از اسد باعث طولانی شدن جنگ داخلی سوریه شده است. اگر به خاطر وفاداری سرسختانه ایران به اسد و رویارویی تهران با غرب بر سر برنامه هسته‌ای‌اش نبود انجام عملیات در راستای متوقف ساختن پیشروی داعش می‌توانست فرصتی جهت همکاری میان آمریکا و ایران باشد. این دو کشور در طول ۳۵ سال گذشته نتوانسته‌اند به یک توافق دیپلماتیک دست یابند. در جریان نشست ماه قبل مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس اظهار داشت ایران به طور بالقوه می‌تواند به شکست داعش کمک کند و اینکه غرب باید از «همکاری ایرانی‌ها استقبال کند.»
اما نیروهایی که اکنون در عراق با داعش می‌جنگند همان‌هایی هستند که در سال ۲۰۱۳ شورشیان سوری تحت حمایت مالی آمریکا را از شهر راهبردی القصیر بیرون راندند و به بقای اسد کمک کردند آنهم درست زمانی که آمریکا نومیدانه به دنبال سرنگونی وی بود. [سردار] سلیمانی همچنین مسئول سازمان‌دهی حزب‌الله و دیگر جنگجویان شیعه‌ای است که در دفاع از اسد در کنار ارتش سوریه جنگیده‌اند.

■ تصمیم ایران مبنی بر رسانه‌ای کردن فعالیت‌های سلیمانی در عراق اقدامی غافلگیرانه و تعجب‌برانگیز بود
اما حتی در جریان عملیات‌هایی که توسط نیروهای فوق‌الذکر انجام می‌گرفتند نیز [سردار] سلیمانی در انظار ظاهر نمی‌شد و نام وی نیز در رسانه‌های ایران مورد اشاره قرار نمی‌گرفت. به همین خاطر، تصمیم ایران مبنی بر رسانه‌ای کردن فعالیت‌های [سردار] سلیمانی در عراق اقدامی غافلگیرانه و تعجب‌برانگیز بود.
در آمریکا موضوع [سردار] سلیمانی یک موضوع حساس قلمداد می‌گردد. [سردار] سلیمانی از جمله سربازان ایرانی بود که بین سال ۱۹۸۰ و ۱۹۸۸ در جنگ میان ایران و عراق شرکت داشتند. وی به سرعت پله‌های ترقی را در تشکیلات نظامی ایران طی کرد و در سال ۱۹۹۸ به فرماندهی نیروی قدس منصوب شد. وی در قالب یک مأموریت ویژه در جنوب لبنان که به پایان اشغالگری اسرائیل در آن منطقه کمک کرد هدایت عملیات‌های نیروی قدس را بر عهده گرفت و بدین ترتیب به شهرت رسید.

■ کمک‌های سردار سلیمانی به آمریکا برای نابودی طالبان
اگرچه آمریکا و ایران از سال ۱۹۷۹ تاکنون از مذاکره با یکدیگر امتناع کرده‌اند، اما رابطه [سردار] سلیمانی با واشنگتن همیشه هم بدین شکل نبوده است. وی حتی زمانی که از سفارت‌خانه سابق آمریکا در تهران به هدایت امور مشغول بود پس از رویدادهای ۱۱ سپتامبر ملاقات‌های مخفیانه‌ای را میان دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی در ژنو ترتیب داد تا طرفین بتوانند به نابودی دشمن مشترک خویش، یعنی طالبان، کمک کنند.
اما در اوایل سال ۲۰۰۲، «جورج دبلیو بوش» ایران را عضو «محور شرارت» در خاورمیانه نامید و «رایان کراکر» سفیر سابق آمریکا در عراق این اقدام «بوش» را تصمیمی توصیف کرد که مسیر «تاریخ را عوض کرد.»

■ جورج بوش با یک کلمه مسیر تاریخ را عوض کرد
«کراکر» در جریان مصاحبه‌هایی که در سال ۲۰۱۳ درباره [سردار] سلیمانی با روزنامه «نیویورک‌تایمز» انجام داد به «دکستر فیلکینز» خبرنگار «نیویورک‌تایمز» گفت که [سردار] سلیمانی قبل از اظهارات بوش و در پی رویدادهای ۱۱ سپتامبر در گفتگو با یکی از مذاکره‌کنندگان سازمان ملل گفته بود که «شاید وقت آن رسیده که در رابطه خود با آمریکا تجدیدنظر کنیم.»
«کراکر» در این باره اظهار داشت: «ما خیلی به هم نزدیک شده بودیم. اما یک کلمه در جریان یک سخنرانی مسیر تاریخ را عوض کرد.» از آن زمان به بعد رابطه آمریکا با [سردار] سلیمانی ظاهراً رو به قهقرا گذاشت.

■ هدف مشترک سردار سلیمانی و آمریکا در عراق
اما دیدار اخیر [سردار] سلیمانی از عراق در ماه گذشته نشان می‌دهد که [سردار] سلیمانی و آمریکا حداقل در عراق شاید در نهایت از یک هدف مشترک برخوردار باشند. این هدف مشترک همانا نابودی داعش است. «هنری کیسینجر» وزیر امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری «نیکسون» و «فورد» نیز در شبکه ان.بی.سی اظهار داشت که «ایران متحد طبیعی آمریکاست.»
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۳ ، ۰۵:۲۱
شیعه کرمانشاه

بعضی خبرها را نمی شود نادیده گرفت و هرچه بخواهی لاپوشانی کنی باز هم  نمی شود با وجدان خود کنار آمد.در یکی از همین روزها و همین اطراف خودمان  یکی از مدیران حوزه استانداری  به علت دیر حاضر شدن غذایش آنقدر عصبانی می شود که کنترل خود را از دست داده و 3 نفر از پرسنل زحمتکش قسمت خدمات را به باد فحش گرفته و به طرز زننده ای غرورشان را لگد مال می کند جناب مدیر ظرف غذا را بر سر آنان خالی کرده و به گفته شاهدان عینی  شروع به هتاکی و فحش ناموسی دادن به آنها می نماید.

جناب اقای بهرام سلیمانی ازمدیران حوزه استانداری می باشد که از ایشان توقعات بیشتری می رود.البته این نکته را فراموش نکنیم که مدیری که تحمل نیم ساعت گرسنگی را ندارد چگونه می تواند مدیر بحران باشد .هرچند که این حرکت خود بحران جبران ناپذیری می باشد.شکست حریم زیر دستان  چه معنی می تواند داشته باشد؟آیا در حکومت اسلامی این حرکت قابل قبول است؟آیا این مدیر می تواند مدیر جهادی باشد؟ آیا سزاوار است جوانی را این چنین تحقیر کرد؟یا به ناموس او توهین نمود؟امید است این مدیر عزیز سیرت رسول خدا را در نظر بگیرند که به یاران خود فرمودند: آیا شما را از بدترین مردم آگاه سازم؟ گفتند: بله، یا رسول الله(صلی الله علیه وآله) فرمود: بدترین مردم کسانی هستند که تنها به سفر می روند، هدیه را نمی پذیرند و زیردستان خود را آزار می دهند.شایسته است که استاندار محترم خود پیگیر این موضوع باشند که شکسته شدن دل کارگر یکی از بدترین گناهان است.

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۳ ، ۲۳:۴۱
شیعه کرمانشاه

برگزاری اولین مجلس امام حسین (علیه السلام) در "آمرلی" آزاد شده

تعدادی بسیاری از شیعیان و دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) در این مجلس شرکت و تاکید کردند که با الگو قراردادن امام حسین (علیه السلام) و سر دادن شعار "هیهات منا الذله" در مقابل داعش تسلیم نشدند و از امام حسین (علیه السلام) نیرو و قدرت گرفتند.

کرمانشاه نیوز:پس از اینکه چندی پیش شهر شیعه نشین "آمرلی" واقع در استان صلاح الدین از چنگال داعش آزاد شد اولین مجلس عزای امام حسین (علیه السلام) در آن برگزار گردید.

این مجلس از جمله برنامه های سفر هیئت آستان مقدس عباسی به شهر آمرلی بود و مجلس مذکور با شرکت مداحان اهل بیت (علیهم السلام) "نزار القطری" و سید عباس الطویرجاوی" و شاعر مردمی "ابومحمد المیاحی" برگزار شد.

تعدادی بسیاری از شیعیان و دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) در این مجلس شرکت کردند و در بخشی از آن در مورد اتفاقات زمان محاصره توسط داعش صحبت کردند؛ اینکه چه سختی ها و ظلم هایی دیده اند و چگونه توانستند با لطف خدای متعال نزدیک به هشتاد روز محاصره را تحمل کنند و شجاعانه در مقابل داعش بایستند.

آنها تاکید کردند که با الگو قراردادن امام حسین (علیه السلام) و سر دادن شعار "هیهات منا الذله" در مقابل داعش تسلیم نشدند و از امام حسین (علیه السلام) نیرو و قدرت گرفتند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۳ ، ۰۱:۱۹
شیعه کرمانشاه

چه کنیم با مداحان و روضه خوانان روضه فروش و پاکتی؟!

سال ها پیش که منبر را آغاز کرده بودم و در جلسات و هیات های پر شور جوانان منبر می رفتم روزی محضر استاد معظم و افتخار سخنرانان آیت الله آقای آل طاها که از قدیمی ترین منبری هاست رسیدم.

حجة الإسلام شیخ «علی زند قزوینی» با ارسال این مطلب برای پایگاه خبری شیعه آنلاین، به انتقاد شدید از برخی مداحان و روضه خوانان که آنان را "روضه فروش و پاکتی" نامیده، پرداخت. متن کامل این مطلب ارسال شده بدون هیچ تغییری به شرح ذیل است:

در این نوشتار برآنیم که نقدی از اوضاع تاسف بار که توسط برخی مداحان و روضه خوانان خاص، در جلسات مذهبی رخ می دهد را مورد بررسی قرار دهیم.

البته بدیهی است که با نوشتن این متن از سوی برخی افراد سودجو که فعلا با نام شهید کربلا دکان، برای خویش باز نموده اند مورد اعتراض و یا حتی توهین ها قرار بگیرم. البته از طرفی هم قشر آگاه و متدین و دلسوز جامعه، خاصه هیاتی ها و حسینی ها که مکرر اعتراضشان را با بنده در میان گذاشته اند از این نوشتار، با عمق جان استقبال خواهند نمود. اما چاره نیست که از خود شروع کنیم و در مقابل انحرافی نوین آن هم در فضای مقدس هیات های حسینی سخن بگوییم تا جزو مصادیق حدیث نبوی نگردیم که فرمود: (الساکت عن الحق الشیطان الاخرص).

در ابتدای سخن تذکر می دهم که سخن حقیر با هیچ شخص یا هیات خاصی نیست، بلکه دردی است که همه کشور را فرا گرفته، پس حمل این نوشتار بر شخص یا هیاتی خاص افترا بر نویسنده است.

ماه محرم ماه دوری از سو استفاده ابزاری از دین
در آستانه پیشواز ماه محرم قرار داریم. ماهی که در آن پاک ترین خون ها ریخته شد و مقدس ترین حرمت ها زیر پا گذاشته شد. ماه عزای آدمی و جن و ملک در رثای خون خدا حضرت سید الشهدا. ماهی که در آن خون مظلومی ریخته شد که خواست با خونش بساط سو استفاده از دین را جمع کند. همه شاهدیم که هر سال که می گذرد رونق جلسات حسینی مضاعف می گردد و همانگونه که رسول خدا فرمود این آتش محبت امام حسین علیه السلام هر سال در قلب ها فروزان تر می گردد.
 
آری، باب نجات امت و رحمت واسعه الهی باید که در مرور زمان شفاف تر بدرخشد. امامی که جزو اولین انوار آفرینش و واسطه فیض پروردگار بود اما زیر بار دین فروشی و انحرافات و بدعت ها و بازی های یزید صفت ها نرفت و جان داد و کودک داد و عزیزان خویش را از دست داد اما دین خدا و شرف انسانیت را سست نکرد و او همان کسی است که خدا و ملائکه و انبیا و اولیا روضه خوانش شدند و عوالم هستی در عزایش مویه کرد.

مقام مداحان با اخلاص
آری، اولین روضه خوان او خدا بود و بعد جبرییل و انبیا و اولیا... و به تبعیت از این انوار اقدس، شاعران و روضه خوانان و مداحانی در طول دوران ها درخشیدند. خوشا به حال روضه خوانان و مداحانی که در این قرن ها در باب او شعر خواندند و گریه از مردم گرفتند که امام معصوم در حق آنان فرمود: هر کس یک بیت شعر درباره ی ما بخواند یک بیت و یک خانه در بهشت برایش فراهم می گردد... یا اینکه فرمود: کسی که به اندازه بال مگسی از مردم در عزای امام حسین اشک بگیرد خداوند گناهان بزرگ او را می بخشد... اهل فن با تعبیر (من ابکی) در روایات آشنایند.

صله دادن به روضه خوانان سنت اهل بیت بوده است
تا جایی که اهل بیت طبق روایات به مداحان و روضه خوانان امام حسین صله ها و پاداش های فراوانی می دادند و با وجود صله های فراوان گاه از آن مداح و شاعر و روضه خوان عذر می خواستند که بیش از این سکه و طلا و نقره و مال فعلا ندارند تا بدهند...

برای آگاهی بیشتر در باب صله های فراوان اهل بیت به روضه خوانان و مداحان امام حسین پیشنهاد میکنم کتاب ارزشمند جامع احادیث الشیعه اثر گرانقدر مرجع عالی مقام، مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، جلد 15، باب 85، صفحه 450 به بعد را بخوانید تا روشن شود که: امام سجاد چگونه خرج 40 سال زندگی فرزدق، شاعر معروف را یکجا به او داد به پاس یک شعر که در مدح اهل بیت و امام سرود و آن را در حضور هشام خلیفه غاصب در مسجد الحرام  خوانده بود. عجیب تر آنکه امام سجاد از او عذرخواهی کرد که کاش بیشتر داشتم و به تو صله می دادم!

یا اینکه امام باقر چگونه سه عدد جواهر و درر ارزشمند به کمیت، شاعر معروف اهل بیت دادند به پاس سه شعری که در باب فضایل آنان خواند.

یا اینکه امام صادق چگونه اشجع اسلمی، شاعر معروف را به پاس چند بیت در مدح اهل بیت با 400 درهم و سکه ی نقره بدرقه فرمود.

یا اینکه چگونه حضرت موسی بن جعفر تمام هدایای خلیفه در روز نوروز را به پاس 3 بیت شعر در رثای امام حسین که یک پیرمرد خوانده بود به او صله دادند.

یا اینکه چگونه امام هشتم علی بن موسی الرضا به هر کدام از جناب دعبل و ابراهیم بن العباس دو شاعر معروف اهل بیت، تک تک 20 هزار درهم و سکه ی نقره که نام آن حضرت روی آنها به امر مامون حک شده بود به پاس یک شعر در مرثیه اهل بیت و امام حسین هبه کردند و صله دادند.

البته علما و مومنین در طول این قرن ها این سنت حسنه را که از اهل بیت آموخته اند  ترک نکردند و همواره مداحان و روضه خوانان محترم را در پایان جلسات با پاکت و صله ای قابل، مورد تقدیر قرار میداده و میدهند . تا آنجا که اگر بانی هیات، مداح و روضه خوانی را بدون صله بدرقه کند مورد نکوهش اطرافیان قرار می گیرد.

بنابراین شکی در صحت و بلکه ثواب و اهمیت پرداختن صله و پاداش از جانب مسیولین جلسات و هیات ها به مداحان و روضه خوانان نیست. بلکه می توان گفت این کمترین وظیفه مسئولان جلسات در مقابل کار مهم و ارزشمند و والای مداحان و روضه خوانان است که وقت و نیرو می گذارند و قبول زحمت می کنند و با سخنرانی و مداحی گرم خود جلسه و هیات آنان را رونق می دهند و البته و چه بسا کوتاهی در این امر از جانب هیات داران و توجه نکردن به پرداخت صله و پاکت نوعی پشت کردن به طریقه و سنت اهل بیت می باشد که نمونه هایی از آن بیان شد وگرنه کار ارزشمند این قشر با هیچ پاداش دنیویی قابل جبران نیست.

و اینها به برکت خون مولا امام حسین است که مردم از شدت علاقه به آن حضرت روضه خوان هایش را با صله های درخور و قابل بدرقه می کنند.
 
این همه آوازه ها از شه بود             گرچه از حلقوم  عبدالله  بود

برخی مداحان پاکتی!
افسوس که چند سالی است این سنت دیرینه صله و هدیه به روضه خوان ها  به صورت بازی و کلاشی یک عده سودجو درآمده است. افرادی معلوم الحال به نام مداح و روضه خوان در چند سال اخیر آبروی جایگاه مقدس مداحی و روضه خوانی امام حسین را به تاراج برده و می برند...

آری مداحان و روضه خوان هایی که وقتی مسئولان هیات ها با کلی واسطه و معرفی با مدیر برنامه های آنان تماس می گیرند تا برای جلسات دعوتشان کنند اولین سخنشان از پشت گوشی این است که بابت یک جلسه 3 یا 5 یا 7 و 10 و حتی 30 میلیون تومان الان واریز کنید تا بیایم! البته همه اینها را مستند عرض می کنم و صرفا یک شایعه نیست.

تذکر این نکته هم لازم است که این مرض خطرناک و مسری به سرعت در بین همکاران این جماعت در حال واگیر است! و حتی دیده شده که گویا هر یک بر دیگری سبقت می گیرد!

خلاصه آنچه زورشان می رسد و تیغشان می برد از مسئولان هیات ها و جلسات دینی می گیرند و گویا اصلا این جماعت معدود نه اتحادیه دارند که نرخ دهد و نه اصناف دارند که تعدیل کند و نه تعزیرات دارند که برخورد کند!

آری بی تعارف، اینها دقیقا مبتلا به همان مرض پول پرستی شده اند که قاتلان امام حسین در روز عاشورا به آن مرض مبتلا بودند و برای پول فرزند فاطمه را کشتند و الان اینها برای پول آبروی دستگاه امام حسین را لگد مال می کنند! پس چه فرقی بین این دو گروه مانده؟!

گویا برخی حضرات فراموش کرده اند که برای اربابی روضه می خوانند که از این دنیا حتی کفن هم نبرد تا تشیع و دین خدا بماند! و الان اینها روی خون ثار الله تخت زده اند و روضه فروشی می کنند!

صله دادن و گرفتن خوب است و سنت اهل بیت است، اما آیا این نوع تعیین قیمتهای نجومی و میلیونی هم قابل توجیه است؟!

آیا فرزدق و کمیت و دعبل و دیگران هم برای امامان تعیین قیمت می کردند یا خود امام مبالغی را هدیه می فرمود؟! پس تعیین این پاکت ها امری جدای از صله دادن و گرفتن است. آیا این کارها سو استفاده از محبت جوانان و هیاتی های دلداده به امام حسین نیست؟!

آیا سخن های پخش شده در این سال های اخیر و خاصه محرم  سال پیش رو که فلان مداح چند ده و یا حتی چند صد میلیون گرفته تا در فلان جلسه 30  دقیقه  بخواند وهن مذهب شیعه نیست؟!

آیا اینها استفاده ابزاری از عاشورا نیست؟! آیا این رفتارها تخریب وجهه روضه خوانان و مداحان با اخلاص که کم هم نیستند را در پی ندارد؟!

چرا یک مداح باید به خود اجازه دهد هنر ارزشمند مداحی را با آن اهمیت و قداست با تعیین چند میلیون پول بفروشد؟!

تازه آنچه عجیب تر است وجود دلالانی می باشد که از این آشفته بازار، سو استفاده می کنند و کارشان این است که با پول های کلان، برخی مداح ها را راضی کنند که به فلان هیات بروند و به فلان هیات نروند!

مضحک اینکه گاهی استدلال می شود که من اگر خواننده شده بودم بیش از اینها می گرفتم!

یا دیگری بگوید با چه چه فلان قیمت می گیرم و بی چه چه کمتر از آن! آیا واقعا باید بین مداحی اهل بیت و خوانندگی مقایسه شود؟!

پس لطفا هر چه زودتر برخی آقایان تکلیفشان را روشن کنند تا جماعت هیاتی بفهمد که شما خواننده و مطربید یا مداح اهل بیت؟!

به راستی بعضی از مداحان و روضه خوانان چه قدر ارزان  خون خدا را فروختند؟! آیا امام حسین تشنگی و مصیبت های جانکاه را تحمل کرد تا ما روضه خوان پاکتی شویم؟! او رفت تا ما روضه فروشی کنیم؟!

نتیجه این کارهای سبک و حقیر و پست و تعیین مبلغ های کلان توسط برخی معلوم الحال، کم رنگ شدن رونق بیرق امام حسین است.

این کارها باعث کم شدن جلسات، خاصه جلسات کلان و مهم می شود که چون مسئولان جلسات پول های چند ده و یا حتی چند صد میلیونی ندارند تا مداح و روضه خوان دعوت کنند جلسات رو به تعطیلی می رود! واقعا آیا عاملان این فاجعه حاضرند این ننگ را به گردن بگیرند؟!

باعث و بانی این کارها کیست؟!
تازه این فاجعه در آینده بیشتر جلوه خواهد کرد و نسل آینده که مداحان و روضه خوانان پاک و مخلص را کمتر خواهند دید شاید تصور کنند دستگاه امام حسین با پول به پا شده و هدفش پول پرستی بوده، آن وقت بی اعتمادی به دستگاه سیدالشهدا پیش خواهد آمد و این بد بینی عواقبی دارد که از این نوشتار خارج است.

چرا مداحان و روضه خوانهای پاک به سبب حفظ آبروی خود سکوت کرده اند تا این جماعت به راحتی پایه این جایگاه مقدس را سست کنند؟! آیا خود ما سزاوارتر به اعتراض نیستیم؟!

چرا مسئولان جلسات باز هم به دعوت از اینگونه افراد روی می آورند؟! آیا بهتر نیست هیاتی ها و متدینین خاصه نسل جوان با تحریم و دعوت نکردن از این افراد سود جو جلوی این ضربه خطرناک به دستگاه امام حسین را بگیرند؟!

و عجیب تر اینکه همه از این وضع ناراحتند ولی هیچ کس حرف نمیزند تا مباد برایش سنگین تمام شود و او را مورد توهین قرار دهند!

ولی حقیر فاش می گویم و از گفته خود دلشادم  که اگر این وضع نا به سامان ادامه پیدا کند در آینده ای نه چندان دور وضع جلسات امام حسین تغییراتی خواهد کرد که قابل بیان نیست...

گاهی توجیه می شود که فلان بانی مجلس صله نمی دهد لذا الان مبلغ طی می کنیم. در پاسخ عرض می کنم که گرچه آن شخص اشتباه می کند که در دادن صله کوتاهی می کند و عمل او قابل نکوهش است ولی اشتباه او توجیهی برای این کار نمی شود. این ماییم که باید با اخلاص رفتار کنیم و با مناعت طبع خویش درسی عملی به مردم بدهیم.

پس طی کردن مبلغ یک غلط است و قرار دادن مبلغ سنگین یک غلط بدتر....

در آینده مردم و نسل جوان که الان هم نقل مجالسشان سخن از پاکت های میلیونی آقایان مذکور شده اساسا به دستگاه سید الشهدا بدبین خواهند شد و آن وقت...

نان دانی قرار دادن اهل بیت توسط برخی!
امام عسگری در کتاب اختیار معرفه الرجال معروف به رجال کشی در حدیث 999 از معتبر ترین و قدیمی ترین کتب رجالی شیعه درباره ی دونفر از شیعیان که با نام اهل بیت از مردم اخاذی و کلاشی می کردند می فرمایند: (علیهما لعنه الله مستاکلین یاکلان بنا الناس).

یعنی: (خدا لعنت کند کسانی که ما اهل بیت را نان دانی خود کرده اند!).

آیا تعیین کنندگان پاکت ها و صله های میلیونی نجومی می دانند که مورد لعن اهل بیت هستند؟! آیا کسی که مورد لعن اهل بیت واقع شده میتواند مداح این خاندان باشد؟! آیا در نفس چنین شخصی معنویت قرار دارد؟! آیا او هم میتواند مثل روضه خوانها و مداحان با اخلاص اهل بیت که کم هم نیستند مردم را منقلب  و متحول کند؟!

ذکر خاطره
ذکر خاطره ای برای دوستان به جاست. سال ها پیش که منبر را آغاز کرده بودم و در جلسات و هیات های پر شور جوانان منبر می رفتم روزی محضر استاد معظم و افتخار سخنرانان آیت الله آقای آل طاها که از قدیمی ترین منبری هاست رسیدم. درخواست نصیحت کردم. ایشان فرمودند: (اگر منبر میروی و صله می دهند حتما قبول کن. زیرا این پول هدیه خود اهل بیت است. اما مبادا که مبلغی تعیین کنی! بدان که رزق ما دست اربابمان حسین است و به هیچ کس ارتباطی ندارد!)

پیشنهاد
از همه بزرگان و در راس مراجع معظم تقلید، علما و عموم مومنین و متدینین و صاحبان نفوذ و مسئولان و خاصه بزرگان جلسات و هیات و مداحان و روضه خوانان با اخلاص و دردمند اهل بیت عاجزانه خواهش دارم که هر چه سریع تر با تدبیری جمعی جلوی این آبروریزی و توهین به دستگاه امام حسین و تعیین صله و پاکت های نجومی را آنگونه که صلاح می دانند بگیرند تا مبادا پس از مدتی ضربه ای سخت از داخل به تشکیلات امام حسین وارد شود که قطعا همه ما مسیول خواهیم بود.
منبع:شیعه آنلاین

و انذرهم یوم الحسره اذ قضی الامر
ارادتمند محبان اهل بیت
شیخ علی زند قزوینی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۳ ، ۰۱:۰۹
شیعه کرمانشاه

خبر مرگ پادشاه سعودی از ترس حجاج اعلام نمی شود!

اگر آل سعود در حال حاضر خبر مرگ ملک عبدالله را اعلام کند، حجاج ایرانی با کمک معترضان سعودی علیه آل سعود قیام خواهند کرد و کشور را بهم می ریزند

کرمانشاه نیوز:حدود سه روز پیش رسانه های عرب زبان به نقل از صفحه "مجتهد" که از پر مخاطب ترین صفحات در شبکه تویتر است، خبر وخیم بودن حال «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه سعودی را منتشر کرده و حتی برخی از رسانه های عرب زبان با انتشار تحلیل هایی از مرگ وی خبر دادند.

در واقع آنچه که صفحه "مجتهد" که به نظر می رسد به یکی از شاهزادگان ارشد رژیم آل سعود مربوط می شود، فاش کرده بود، وخیم بودن حال پادشاه سعودی بوده و وی نوشته بود که تنها کسی که اجازه دیدار با او را دارد شاهزاده "متعب" پسر ارشد ملک عبدالله است.

هر چند بسیار از رسانه های عرب زبان ضمن تأیید وخیم بودن حال ملک عبدالله، خبر مرگ پادشاه سعودی را شایعه دانستد اما اکنون و بعد از گذشت حدود سه روز از انتشار آن خبر، خبری دیگر در این باره در فضای مجازی منتشر شده که قابل تأمل است.

بسیاری از صفحات وابسته به کاربران عرب زبان به ویژه کاربران سعودی مدعی شده اند که ملک عبدالله نزدیک به یک هفته است که از دنیا رفته اما در حال حاضر که بیش از 3 میلیون حاجی در حال ادای مناسک حج هستند و بیشترشان غیر عربستانی هستند، آل سعود نگران اعلام خبر مرگ ملک عبدالله است.

به نوشته این صفحات اجتماعی، آل سعود ترس و واهمه شدیدی دارد که مبادا در صورت اعلام خبر مرگ پادشاه سعودی، اوضاع داخلی این کشور بهم بریزد و جمعیت میلیونی حجاج نیز به کمک افکار عمومی معترض سعودی بیایند و به وخیم تر شدن اوضاع داخلی و ناامنی در عربستان دامن بزنند.

در این میان برخی صفحات این موضوع را به حجاج ایرانی نیز ربط داده و با خیال متوهم خود به داستان پردازی پرداخته و نوشتند: اگر آل سعود در حال حاضر خبر مرگ ملک عبدالله را اعلام کند، حجاج ایرانی با کمک معترضان سعودی علیه آل سعود قیام خواهند کرد و کشور را بهم می ریزند از همین رو آل سعود تصمیم گرفته چند هفته ای خبر مرگ پادشاه را به تعویق اندازد تا مناسک حج به پایان برسد و فضای اعلام خبر به طور کامل آماده شود!

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۳ ، ۰۰:۲۸
شیعه کرمانشاه