شیعه کرمانشاه

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه

شیعه کرمانشاه

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه

این سایت قصد دارد با نشر اخبار مقاله مذهب حقه شیعه قدمی خدمتی هر چند کوچک به دوستداران مولا علی انجام داده و با جمع آوری اخبار وهابیون و دشمنان اهداف شوم آنها را
شناسایی و با کمک شما دوستان عزیز چهره این فریب خوردگان را به نسل جوان و نوجوانان
شیعه بشناساند و تبلیغات کثیف این خوارج را خنثی نماید. انشالله

کلمات کلیدی
پیوندهای روزانه

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

پیش شرط فیلتر نشدن واتس آپ و وایبر

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی دلایل نامه معاون قوه قضاییه به وزیر ارتباطات را اعلام کرد و گفت: برای مسدود نشدن کامل برنامه های نرم افزاری موبایل وزارت ارتباطات باید امکاناتی را برای فیلتر محتوای مجرمانه ایجاد کند.

دکتر عبدالصمد خرم آبادی در خصوص نامه معاون اول قوه قضاییه به وزارت ارتباطات ومهلت یک ماهه به آن وزارت خانه برای مسدود سازی محتوای مجرمانه برخی از نرم افزارهای ارتباطی موبایل گفت: در اواخر سال گذشته یکی از مراجع قضایی دستور فیلتر واتس اپ را به لحاظ کثرت محتوای مجرمانه صادر کرده بود اما وزارت ارتباطات برای اجرای آن مهلت خواست. در هفته های اخیر نیز مطالبی دایر بر اهانت به ساحت حضرت امام خمینی (ره ) در اپلیکیشن وایبر و واتس اپ منتشر شد که در جلسه کار گروه مطرح شد ولی وزارت ارتباطات اعلام کرد به لحاظ اینکه سرور این نرم افزار در خارج از کشور است امکان فیلتر صفحات مورد نظر وجود ندارد.

وی گفت: قوه قضاییه نمی تواند دست روی دست گذاشته و شاهد وقوع اینگونه جرایم باشد لذا این اتفاقات موجب چنین مکاتباتی بین معاون اول محترم قوه قضاییه و وزارت ارتباطات شده است.

وی افزود: با عنایت به اینکه در حال حاضر وزارت ارتباطات امکان فیلتر و مسدودسازی صفحات دارای محتوای مجرمانه داخل شبکه هایی مانند وایبر، واتس اپ و ... را ندارد از این رو قوه قضاییه در اجرای ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه ای به وزارت ارتباطات اعلام کرده است تا امکانات لازم را برای فیلترینگ صفحات مجرمانه فراهم کند. همانگونه که در نامه معاون اول محترم قوه قضاییه ذکر شده است اگر وزارت ارتباطات نتواند در مدت تعیین شده امکان فیلتر صفحات مجرمانه نرم افزار های مذکور را فراهم کند، قوه قضاییه ناچار است کل نرم افزار را فیلتر کند.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: اگر قرار باشد دیگران ارتباطات مردم کشور ما را تأمین کنند و ما نظارتی بر فضای مجازی کشور خود از جهت فیلتر محتوای مجرمانه نداشته باشیم این به معنای حاکمیت دیگران بر فضای مجازی کشور ما است که با استقلال کشور منافات دارد و قوه قضاییه نمی تواند شاهد نقض حاکمیت و استقلال کشور باشد.

وی گفت: نامه معاون اول محترم قوه قضاییه به وزارت ارتباطات دو جنبه ایجابی و سلبی دارد. از سویی از وزارت ارتباطات خواسته تا از بخش خصوصی برای ایجاد نرم افزارهای مشابه داخلی حمایت کند تا مردم مجبور به استفاده از نرم افزار های خارجی نباشند و از سوی دیگر خواستار ایجاد امکانات لازم برای مسدودسازی صفحات دارای محتوای مجرمانه از نرم افزار های مربوط به شبکه های اجتماعی خارجی مورد استفاده در کشور شده اند، در صورتی که بخش دوم عملی نشود، قوه قضاییه دستور فیلتر کل این نرم افزار های خارجی را برای جلوگیری از استمرار جرایم صادر خواهد کرد و اگر این دستورها اجرا نشود همانگونه که معاون اول در نامه خود اشاره کرده با متخلفین در هر رده ای که باشند برخورد خواهد شد.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۳ ، ۲۳:۰۴
شیعه کرمانشاه

عضو کمیسیون اصل90:درگیری نماینده ارومیه با ماموران ناجا در کمیسیون بررسی می شود

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت که پرونده شکایت نماینده ارومیه از برخی مامورین ناجا در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مصطفی افضلی فرد اظهار کرد:‌ براساس شکایت آقای قاضی‌پور ایشان با مامورین ناجا مقابل مجلس درگیر شده و علی رغم نشان دادن کارت نمایندگی از ورود ایشان به پارلمان ممانعت به عمل آمده است.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: این شکواییه که روز گذشته به کمیسیون اصل ۹۰ واصل شده با دعوت از نماینده ارومیه و مامورین مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

افضلی فرد گفت که در صورت اینکه مشخص شود تخلفی صورت گرفته قطعا با آن برخورد خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۳ ، ۲۲:۵۸
شیعه کرمانشاه

سایت العربیه در تیتر یک خود نوشت: صنعا پایتخت کشور یمن، بدست حوثی ها سقوط کرد.

 العربیه (AlArabiya) خبر داد: «صنعا پایتخت کشور یمن، بدست حوثی ها سقوط کرد.»

 

کرمانشاه نیوز:العالم (alalam) نیز در همین زمینه گزارش داد که نمایندگان انصارالله برای امضای توافقنامه وارد ساختمان ریاست جمهوری شده اند و وزیر کشور نیز به نهادهای امنیتی دستور داده است که با آنان همکاری کنند.

 

جنبش انصارالله اعلام کرده است که ساختمان‌های دولتی و پادگان‌های نظامی متعلق به ملت است و نباید به آن‌ها تعرض کرد. این جنبش تأکید کرده است که کمیته‌های مردمی همه تلاش خود را برای حمایت از مؤسسات رسمی و اموال عمومی به کار می گیرند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۳ ، ۲۲:۵۶
شیعه کرمانشاه
حمله وحشیانه به مسجد شیعیان در پاکستان
 
اخبار رسیده از کشور پاکستان حاکی از آن است که ساعاتی پیش نیروهای وابسته به گروهک های تکفیری با حمله به یک مسجد شیعی، موجب به شهادت رسیدن دو تن از پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شدند.

کرمانشاه نیوز:
گفته می شود بر اثر این حمله که در شهر شیعه نشین «سرجودا» رخ داد، یکی از مسئولان نظامی پاکستان نیز جان خود را از دست داد. 



قابل ذکر است، نام افسر نظامی که جان خود را در این حمله از دست داد، "فضل زاهور" بوده است. وی در یکی مراسم مذهبی مسجد شیعیان شرکت کرده بود.



بررسی های اولیه انجام شده نشان می دهد که هدف از حمله تکفیری ها به این مراسم، ترور این افسر پاکستانی بوده است.



لازم به ذکر است، حدود 20 درصد از جمعیت 180 میلیونی پاکستان را پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تشکیل می دهند.



ناگفته نماند، از سال 2012 میلادی تاکنون بیش از 800 شیعه توسط تکفیری ها به شهادت رسیده اند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۰۷
شیعه کرمانشاه

منتظر "داعش"های جدید باشید

رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه شب (19 شهریور) استراتژی خود برای مقابله با گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما این راهبرد دارای ویژگی هایی است که نخستین پیامد آن مسلح شدن گروه های افراطی به تسلیحات سنگین و تبدیل شدن آنها به جوخه های مرگ جدید به عنوان جایگزینی برای داعش خواهد بود.
کرمانشاه نیوز: بر اساس استراتژی باراک اوباما، آمریکا از گروه های تروریستی که هم اکنون در سوریه حضور دارند به عنوان پیاده نظام خود در مبارزه با داعش استفاده خواهد کرد. یعنی این گروه ها با حمایت مستقیم آمریکا و اروپا قویتر شده و به جنگ داعش می روند. اوباما در استراتژی خود اعلام کرده که در این طرح فقط از گروه های میانه رو مخالف سوری حمایت می کند و این در حالی است که مرور اخبار سوریه نشان می دهد در میان گروه های مخالف سوری، گروه میانه روی چندانی وجود ندارد.
 
 اقدام آمریکا برای حمایت از گروه های شورشی حاضر در سوریه به موجب پیش شرطی است که کشورهای عربی و در راس آنها عربستان برای مشارکت در جنگ علیه داعش مطرح کرده اند. هفته گذشته آسوشیتدپرس، در گزارشی با اشاره به بی میلی کشورهای عربی برای مقابله با داعش از پیش شرط عربستان برای حضور در ائتلاف ضد داعش خبر داده و اعلام کرده بود که شرط ریاض برای شرکت در این ائتلاف افزایش حمایت های آمریکا از گروه های شورشی سوری و قدرتمندتر شدن آنها در برابر بشار اسد است.
 
 استراتژی مورد نظر اوباما البته یک نکته مثبت دارد و آن اینکه تروریست ها به جنگ تروریست ها می روند، اما نباید به خاطر این جنبه مثبت جنبه های منفی آن را نادیده گرفت. فراموش نکنیم که موضوع سوریه به دلیل اتخاذ همین رویکرد تبدیل به بحرانی شد که بعد از گذشت بیش از سه سال همچنان ادامه دارد. در طول سه سال گذشته عربستان و برخی دیگر از کشورهای منطقه و البته با اطلاع کامل کشورهای غربی فعالیت گسترده ای در زمینه حمایت مالی و تسلیحاتی گروه های شورشی انجام دادند که نتیجه آن شکل گیری و قدرت گرفتن گروه هایی همچون جبهه النصره، داعش، احرار الشام و ... بود.
 
 در این میان کشورهای غربی با این امید که از شر افراطیون حاضر در کشورهایشان خلاص شوند سفر این افراد به خاورمیانه و پیوستن آنها را به گروه های تروریستی حاضر در سوریه تسهیل کردند اما بروز حوادثی همچون تیراندازی در بلژیک و یا کشته شدن خبرنگاران آمریکایی به دست افراطیون انگلیسی و انتشار پیام هایی درباره تهدید شدن آمریکا و دیگر کشورهای غربی از سوی این افراطیون موجب شد تا دولت های غربی به شدت نگران بازگشت این چهره های افراطی به کشورهایشان باشند از همین رو موضوع داعش را تبدیل به یک بحران بین المللی کرده اند تا با مشغول کردن تروریست ها برای مدت بیشتری از تهدیدات افراطیون در امان باشند.
 
 نگاهی به فهرست کشورهایی که از ایجاد ائتلاف علیه داعش حمایت کرده اند نشان می دهد که اعضای این ائتلاف همان کشورهایی هستند که در زایش و رشد گروه هایی همچون القاعده و داعش نقش اصلی را داشته اند. مخالفت آمریکا با حضور ایران در این ائتلاف نیر خود گویای این مطلب است که پدید آوردندگان این ائتلاف قصد ندارند از افکار و دیدگاه های مخالف در این ائتلاف استفاده کنند.
 
 به هر شکل هر چند ممکن است این ائتلاف که پیاده نظام آن گروه های تروریستی حاضر در سوریه هستند، در مرحله اول آمریکا و دیگر کشورهای حاضر در ائتلاف را به خواسته خود یعنی از بین بردن داعش برساند اما تجربه نشان داده که نمی توان امید چندانی به این گونه ائتلاف ها داشت. جنگ های عراق و افغانستان نمونه هایی کاملا عینی و بارز برای اثبات این ادعا هستند.
 
 برای مثال در جنگ افغانستان آمریکا و متحدانش پس از 13 سال جنگ هنوز نتوانسته اند از شر القاعده و طالبان رهایی پیدا کنند و بر همین اساس چگونه ممکن است اکنون با ائتلافی ضعیف تر از ائتلاف جنگ افغانستان، بر گروهی پیروز شوند که به اذعان مقامات آمریکایی قدرتمندترین و ثروتمندترین گروه تروریستی موجود در جهان است؟ استراتژی آمریکا بر پایه حمایت از گروه های تروریستی بنا نها نهاد شده است. بدون شک در روزها و هفته های آتی این گروه ها به تسلیحات سنگین مسلح خواهند شد اما باید یک سوال مهم را مطرح کرد و آن اینکه پس از پایان جنگ با داعش، سرنوشت این تسلیحات سنگین چه می شود؟
 
 آیا گروه های تروریستی این تسلیحات را به آمریکا و دیگر کشورهای تامین کننده سلاح پس می دهند؟ آیا این تسلیحات را به سوریه منتقل کرده و از آن علیه حکومت بشار اسد استفاده می کنند؟ یا آنکه این تسلیحات به آمریکا و قاره سبز منتقل می شوند؟ در پاسخ به این پرسش در خوشبینانه ترین حالت نیز بعید است که این تسلیحات مجددا به آمریکا و دیگر کشورهای غربی پس داده شود بنابراین مکان بعدی که این تسلیحات سنگین مورد استفاده قرار می گیرند سوریه، اروپا و آمریکا خواهد بود که در صورت وقوع هر یک از آنها بحرانی بغرنج گریبان کشورهای هدف را خواهد گرفت. همین نوشتار کوتاه نشان می دهد که هدف این ائتلاف هرگز پاکسازی عراق و سوریه از تروریست ها نیست بلکه پدید آوردگان ائتلاف اهداف متعددی را دنبال می کنند که در نوبتی دیگر به تشریح این اهداف پرداخته می شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۰۶
شیعه کرمانشاه

صدور فتوای حلال بودن "لواط" توسط «أبوبکر بغدادی» 

این وب سایت عرب زبان در پایان گزارش خود نوشت: فتوای «أبوبکر بغدادی» هیچ پایه و اساس شرعی ندارد و تنها هدف آن، نشر فساد و فحشا است.
وب سایت عرب زبان "خبر پرس" با انتشار مطلبی مدعی شد که «أبوبکر بغدادی» سرکرده گروهک تروریستی – تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" اخیرا فتوای حلال بودن لواط را صادر کرده است.

بر اساس گزارش منتشر شده در این وب سایت، «أبوبکر بغدادی» در فتوای خود دو شرط گذاشته تا "لواط" را حلال کند. طبق فتوای او لواط هنگامی حلال است که اولا مجاهدین موفق نشوند دختر یا زنانی را برای "جهاد نکاح" پیدا کنند و دومی فردی که با او لواط می کنند پسر نوجوان یا کم سن و سالی باشد!

این وب سایت عرب زبان در پایان گزارش خود نوشت: فتوای «أبوبکر بغدادی» هیچ پایه و اساس شرعی ندارد و تنها هدف آن، نشر فساد و فحشا است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۰۴
شیعه کرمانشاه

بزرگترین اختلاس تاریخ استان در آب و فاضلاب کرمانشاه

شیعه کرمانشاه:مدتی پیش در خبری به اطلاع امت شهید پرور کرمانشاه رساندیم که یک اختلاس در یکی از سازمان های دولتی کرمانشاه صورت گرفته است .پس از درج این خبر عزیزان همشهری بارها تقاضای افشای نام این اداره و متهمین را داشتند که از لحاظ شرعی و قانونی تا تکمیل شدن پرونده نمی شود از متهمین نامی ببریم اما با توجه به صدور قرار مجرمیت برای بعضی از این متهمین تصمیم گرفتیم ضمن کسب اطلاعات بیشتر و برای اینکه خدای ناکرده سوظنی متوجه دیگر ادارات و مدیران خدا شناس آن نشود خبر را به اطلاع شما عزیزان برسانیم .

طبق گزارش خبرنگار ما قرار مجرمیت برای چند تن از متهمین که تخلفات کمتری داشته اند صادر گردیده است.اما برای متهمین اصلی پرونده که یکی از آنها معاونت سابق اداره آب و فاضلاب است با توجه به مبالغ میلیاردی و نجومی سواستفاده مالی آنها این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات است.انشالله با کسب اطلاعات بیشتر در روزهای اینده خبر را تکمیل می کنیم.

اللهم عجل لولیک الفرج

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۱۴
شیعه کرمانشاه

حاج بهمن نریمانی بهترین گزینه برای ریاست دادگستری استان

پس از تصدی ریاست دادگستری خراسان توسط حجت الاسلام مظفری گمانه زنی ها برای انتخاب رییس جدید آغاز شد و از گزینه های مختلفی برای این پست نام برده  می شود.

کرمانشاه نیوز: چه خوب است که رییس محترم قوه قضاییه و تصمیم گیرندگان آن نگاهی به قضات این دیار که انصافا شایستگی های خود را هم اثبات نموده اند داشته باشد. کسانی که امتحان خود را پس داده و شناخته شده و اثبات شده اند همچون حاج بهمن نریمانی که از قضات با سواد و خوب این دیار هستند که همیشه تواناییهای مدیریتشان هم بر کسی پوشیده نبوده است.حاج بهمن نریمانی نیاز به معرفی ندارد ایشان در جایگاه ریاست دادگاههای عمومی و انقلاب کرمانشاه منشا خدمات فراوانی بوده اند و در میان مردم هم دارای جایگاهی والا می باشند.انشالله هرآنچه که خیر این مردم و استان است همان شود.

اللهم عجل لولیک الفرج.



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۳ ، ۱۹:۲۰
شیعه کرمانشاه
برگزاری مسابقات کشوری قرآن به میزبانی کرمانشاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه از برگزاری مسابقات کشوری قرآن و عترت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه خبر داد.

 

 

 

 

 

کرمانشاه نیوز:نوذر قنبری اظهار داشت: مسابقات کشوری قرآن و عترت طی دو روز در تاریخ 23 و 24 شهریور ماه سال‌جاری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار می‌شود.

قنبری به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای فراهم کردن مقدمات این مسابقات اشاره کرد و گفت: این مسابقات یک اتفاق مهم فرهنگی است و در رشد و تعالی دینی و اسلامی اساتید و دانشجویان موثر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه از حضور معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و خیل عظیم مشتاقان قرآن و عترت از سراسر کشور در این مسابقات خبر داد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مسابقات مذکور، هفت کمیته فعال تشکیل شده، تصریح کرد: این مسابقات با حضور 350 برگزیده زن و مرد (اعضای هیئت علمی و دانشجو) از دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گفته این مسئول، این مسابقات در سه مکان خوابگاه دانشجویی بنت‌الهدی، مسجد الغدیر و تالار علامه امینی آغار می‌شود و مراسم اختتامیه نیز در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار شهر کرمانشاه انجام می‌پذیرد.

قنبری گفت: نصب چادرهای عشایری و پخت نان، شیرینی و آش محلی در محل برگزاری مسابقات، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کرمانشاه و بازدید علاقمندان از آثار اسلامی و باستانی این شهر همچون تکیه معاون‌الملک و طاق‌بستان از جمله برنامه‌های جانبی این مسابقات است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۳ ، ۰۶:۱۱
شیعه کرمانشاه

عکس دیگری از حاج قاسم در نمازجماعت آمرلی

آمرلی؛ حاج قاسم در کنار هادی العامری سرپرست وزارت دفاع عراق فرمانده سپاه بدر

کرمانشاه نیوز:

سردار بزرگ و دلاور ایران حاج قاسم سلیمانی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۳ ، ۰۶:۴۹
شیعه کرمانشاه