شیعه کرمانشاه

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه

شیعه کرمانشاه

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه

این سایت قصد دارد با نشر اخبار مقاله مذهب حقه شیعه قدمی خدمتی هر چند کوچک به دوستداران مولا علی انجام داده و با جمع آوری اخبار وهابیون و دشمنان اهداف شوم آنها را
شناسایی و با کمک شما دوستان عزیز چهره این فریب خوردگان را به نسل جوان و نوجوانان
شیعه بشناساند و تبلیغات کثیف این خوارج را خنثی نماید. انشالله

کلمات کلیدی
پیوندهای روزانه

چند نکته مهم درباره فعالیت شبکه های شیعی در ایران

چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱ ق.ظ


چند نکته مهم درباره فعالیت شبکه های شیعی در ایران 

به نظر نمی رسد هدف خبرگزاری فارس از انتشار این مطلب واقعا معرفی یا هشدار دادن درباره شبکه های به اصطلاح تندرو و افراطی بوده بلکه هدف یا اهداف دیگری در پس این مطلب نهفته است که خداوند متعال از این اهداف آگاه ترند.
کرمانشاه نیوز:صبح امروز (22/2/1393) خبرگزاری فارس مطلبی تحت عنوان «شبکه‌های تندرو شیعی مجوز فعالیت در ایران ندارند» منتشر کرد. 

در بخشی از مطلب خبرگزاری فارس آمده بود: بر اساس پیگیری‌های فارس از اداره ‌کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیچکدام از شبکه‌های تندرو شیعی که دارای دفاتری در شهرهای مختلف کشور هستند، مجوز فعالیت در ایران ندارند.

فارس در ادامه مطلب خود افزود: بر اساس اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار فارس، هیچکدام از شبکه‌های «امام حسین(ع)»، «سلام»، «ابالفضل العباس»، «شبکه مدرسه جهانی امام صادق(ع)» و شبکه‌های «بقیع» و «مرجعیت» و همچنین شبکه‌های الانوار 1 و 2 هیچگونه مجوز فعالیت در ایران ندارند. بنابر این فعالیت این شبکه‌ها در تولید برخی برنامه‌ها در ایران و ارسال و پخش آنها در شبکه‌های ماهواره‌ای غیرقانونی است و بر اساس قانون هرگونه تولید برنامه برای این شبکه نیازمند کسب مجوز از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است و می‌توان بر همین اساس با آنها برخورد کرد. 

مطالعه و بررسی دقیق محتوای این مطلب، ما را بر آن داشت تا در این باره به چند نکته مهم اشاره نمائیم:

1- بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران، اساسا فعالیت هرگونه شبکه ماهواره ای در ایران ممنوع به شمار می رود، لذا در این صورت علاوه بر شبکه های نام برده شده در مطلب فارس، دیگر شبکه های ماهواره ای که در ایران فعالیت می کنند نیز فعالیتشان غیر قانونی است و باید با آنان برخورد قانونی شود.

2- در مطلب خبرگزاری وزین فارس اشاره شده که شبکه‌های «امام حسین(ع)»، «سلام»، «ابالفضل العباس»، «شبکه مدرسه جهانی امام صادق(ع)» و شبکه‌های «بقیع» و «مرجعیت» و همچنین شبکه‌های الانوار 1 و 2 در ایران تولید برنامه دارند اما بررسی های انجام شده نشان می دهد که برخی از این شبکه ها مانند شبکه‌های الانوار 1 و 2 و سلام، کمترین برنامه را در ایران تولید نمی کنند و حتی برخی از برنامه هایی که پخش می کنند و در ایران ساخته شده، ابتدا توسط شرکت یا مؤسساتی فرهنگی – رسانه ای ساخته شده و سپس به این شبکه ها پیشنهاد فروش داده می شود و آنان این برنامه ها را خریداری می کنند لذا به هیچ وجه از قبل برای ساخت چنین برنامه هایی در ایران برنامه ریزی انجام نمی شود.

3- اما در مورد شبکه مدرسه جهانی امام صادق(ع) باید گفت که این شبکه مربوط به دروس حوزوی می شود و به هیچ وجه برنامه هایی در زمینه های دیگر تولید و پخش نمی کند. اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا در دروس حوزوی مطالب تندرو و افراطی وجود دارد؟! اگر پاسخ منفی است، پس خبرگزاری فارس حق اشاره کردن به نام این شبکه را نداشته اما اگر پاسخ این پرسش مثبت است، باید اشکال را در متون حوزوی دانست و نه در برنامه های شبکه مدرسه جهانی امام صادق(ع).

4- اما نکته ای که در مورد شبکه ماهواره ای "الأنوار2" باید به آن اشاره کرد این است که این شبکه بیش از آنکه یک شبکه دینی و مذهبی باشد، یک شبکه سیاسی است که بیشترین فعالیتش در زمینه عراق است و کمتر برنامه ای درباره مسائل دینی و مذهبی پخش می کند. بر همین اساس این پرسش مطرح می شود که ملاک تندرو و افراطی معرفی کردن این شبکه ماهواره ای چه بوده است؟!

5- اگر هدف و منظور خبرگزاری فارس از مطالب و برنامه های تندرو و افراطی، برنامه هایی است که در مورد اهل سنت یا وهابیت ساخته می شود، باید به این خبرگزاری وزین یادآوری شد که دیگر شبکه های ماهواره ای مانند شبکه ولایت، ثقلین، هادی تی وی و غیره که رسما در ایران دفتر دارند نیز برنامه هایی در این زمینه تولید و پخش می کنند. آیا از نگاه خبرگزاری فارس این شبکه ها نیز تندرو و افراطی به شمار می روند؟!

بر همین اساس می توان گفت که به نظر نمی رسد هدف خبرگزاری فارس از انتشار این مطلب واقعا معرفی یا هشدار دادن درباره شبکه های به اصطلاح تندرو و افراطی بوده بلکه هدف یا اهداف دیگری در پس این مطلب نهفته است که خداوند متعال از این اهداف آگاه ترند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۴
شیعه کرمانشاه

نظرات  (۲)

با سلام.طراحی بنر متحرک برای وبلاگ شما در اسرع وقت.هزینه طراحی ارسال شارژ۵هزارتومانی بعد از طراحی می باشد.جهت مشاهده نمونه کارها و سفارش بنر به وبلاگ مراجعه نمایید.
با عرض سلام و خدا قوت.ضمن تبریک میلاد با سعادت مولا علی علیه السلام،با پست جدید و فوری با موضوع تعطیلی برنامه سمت خدا به روز هستیم...
منتظر حضور،انتقاد و پیشنهادات شما افسر جنگ نرم هستیم...
یا علی علیه السلام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی